Elk bedrijf gebruikt het (als het goed is, want het helpt enorm), een CRM-systeem. Het helpt in het verbeteren van bedrijfsprocessen, zoals het bijhouden van klanten, taken, opdrachten en projecten. Bij teamleader CRM-systeem is het zelfs ook mogelijk om projecten en taken in te plannen voor je medewerkers. Er zijn nog veel meer opties, lees meer op teamleader.nl/functies/crm-systeem”>https://www.teamleader.nl/functies/crm-systeem
Wat is een CRM-systeem?
Wat houdt een CRM-systeem eigenlijk precies in? Het betekent letterlijk: Customer Relationship Management. Een CRM-systeem helpt je bij het beheren van gegevens van je klanten. Het systeem kan ook ondersteuning bieden voor sales management of de planning van taken. De communicatie tussen medewerkers wordt hierdoor ook vergemakkelijkt, omdat alle gegevens, projecten, opdrachten, taken, afspraken en afgeronde taken in één systeem staan. Een CRM-systeem is belangrijk, omdat een bedrijf hiermee alle klant gegevens up to date kan houden. Elk contact met de klant kan bijgehouden worden door de gebruikers. Een CRM-systeem wordt vaak gebruikt om klantrelaties te verbeteren en de Customer Lifetime Value te increasen van je klanten. Een CRM-systeem zorgt daarnaast ook voor nauwkeurigheid en efficiency. Doordat er een centrale plaats is voor klant en prospectgegevens van het bedrijf, is het voor alle collega’s makkelijk te zien wat er gebeurt bij een bepaalde klant. De communicatie houd je hiermee flexibel en kort, dit resulteert in meer productiviteit en efficiency.
teamleader CRM-systeem
Met het systeem van teamleader geniet je van talloze opties en vele voordelen. Je creëert betere klanten contacten, je kan gericht verkopen en je krijgt sneller betaald. Waarom? Omdat je met het systeem van teamleader ook digitale offertes kan sturen naar je klanten, die daarna met 1 klik online geaccepteerd kunnen worden. Het is de tool voor de beste database management en zorgt voor goede follow up van de klanten. Alle voordelen van het teamleader CRM-systeem voor jou op een rijtje:
- Je hebt 1 database voor alle contacten van het bedrijf. Je kunt alle contacten die je zelf hebt aangemaakt en toegevoegd beheren vanuit een digitale database die erg toegankelijk en flexibel is. Je kan informatie over klanten toevoegen en deze ook snel terugvinden. Het is tijd, maar vooral kostenbesparend
- Je kunt alle gespreksgeschiedenis met je klanten bewaren in teamleader. Hiermee maak je het mogelijk voor je sales medewerkers om klanten en leads altijd warm te houden. Ze vergeten misschien wat er 2 maanden geleden is besproken, maar in teamleader is dit gelukkig zichtbaar en kunnen de sales medewerkers de draad zo weer oppakken om verder te verkopen!
- Je kunt alles inplannen, echt alles: meetings met klanten of met het eigen team, taken voor je collega’s, telefoongesprekken die je nog moet doen en ook gehele projecten. Er is voor elke gebruiker een agenda beschikbaar die erg overzichtelijk is. Hierin zijn alle taken te zien die zijn ingepland door jezelf, of door bijvoorbeeld de projectmanager of planner
- Uren bijhouden. Je kunt alle uren bijhouden in teamleader. Uren die gewerkt worden door medewerkers, om hun loon correct uitbetaald te krijgen, maar ook alle uren die er worden geboekt op een project. Hiermee zorg je ervoor dat je altijd de juiste bedragen kan innen van klanten
- De agenda’s zijn makkelijk te koppelen aan Google Calendar, Office 365 kalenders of iCloud